Caută
Close this search box.

INCOMPETENȚA POLITICĂ a tuturor: doar 16 kilometri de autostradă, construiți în Moldova în 31 de ani

autostrada struma

16 kilometri de autostradă. Este ceea ce au ”reușit” să facă în Moldova guvernanții din ultimii 31 de ani, fiind vorba aici de MII ȘI MII de persoane, din toate guvernele, din toate ministerele și din toate partidele post-decembriste.

Avem, așadar, aproximativ o jumătate de kilometru pe an, o cifră absolut impresionantă, care reflectă din plin meritele tuturor guvernanților noștri.

Culmea, cei 16 kilometri au fost inaugurați abia la sfârșitul intervalului, de guvernul Orban, în luna decembrie a anului 2020, astfel toți politicienii au scăpând de apăsarea kilometrului construit simbolic de Ștefan Mandachi la Suceava.

Știrea anului 2020 în domeniul infrastructurii este inaugurarea Autostrăzii Moldovei. Cel puțin așa a fost prezentată în perioada electorală inaugurarea centurii ocolitoare a orașului Bacău, parte componentă a autostrăzii care va lega Bucureștiul de nordul Moldovei. De remarcat este că obiectivul a fost inaugurat cu un an înainte de termenul de finalizare ceea ce reprezintă o premieră în privința marii infrastructuri. Totuși, sunt doar 16 kilometri de drum care îi ajută pe cei care trec prin zona Bacău și care au aprins imaginația politicienilor.

În vâltoarea electorală au trecut aproape neobservate știrile potrivit cărora mai mulți șoferi și-au distrus cauciucurile după ce au trecut pe porțiunea de autostradă proaspăt inaugurată. Rosturile de dilatație dintre sensurile de mers nu erau gata astfel că mai multe cauciucuri au fost tăiate de resturile rămase pe șosea.

Autostrăzile din Moldova sunt ca fata morgana. Dispar când par mai apropiate ca niciodată. Dispar în special după alegeri și reapar ulterior la instituțiile care analizează zecile de contestații de după licitații. De vină nu este doar corupția, ci și proasta pregătire a autorităților care nu întocmesc în mod profesionist proiectele de la stadiul de redactare până la licitație și implementare.

În ultimii 30 de ani harta Moldovei a fost brăzdată de autostrăzi și drumuri expres de la nord la sud și de la est la vest. Moldovenilor li s-au promis drumuri moderne carea să-i lege de București, de Ardeal, de Dobrogea și de Republica Moldova. Totuși, cu excepția evenimentului provocat de omul de afaceri Ștefan Mandachi, pe teren nu s-a construit nimic, iar în Moldova sunt în continuare cele mai aglomerate și periculoase șosele din țară.

Speranța moare ultima. Liberalii promit că o parte din banii care vor ajunge în România de la Uniunea Europeană în următorii șapte ani vor fi folosiți pentru modernizarea infrastructurii rutiere. Primele pe listă sunt trei autostrăzi și mai multe drumuri expres. Este vorba despre A8 Târgu Mureș-Ungheni (311 km, 36 miliarde de lei, apare în Master Planul de transporturi), A7 Ploiești-Suceava-Siret (421 km, 8,2 miliarde de lei) și A13 Brașov-Bacău (160 km 8,8 miliarde de lei, plus Sibiu-Brașov – 125 km 7,1 miliarde de lei).

Pe listă mai apar drumurile expres care ar trebui să lege Moldova de Dobrogea și Muntenia. Proiectele, care cuprind și porțiuni din Muntenia și Dobrogea, au valoare de 11 miliarde de lei și sunt următoarele: Buzău-Brăila, Focșani-Brăila, Brăila-Tulcea, Constanța-Tulcea, Tișița-Albița.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri