Caută
Close this search box.

Autostrada A7, spre Moldova, ar trebui terminată în doi ani şi jumătate

autostrada a7

Una dintre cele mai ambițioase lucrări de infrastructură proiectate în această perioadă, în România, este autostrada A7, care ar urma să lege Moldova de Muntenia.

Autostrada A7 este concepută să facă legătura între granițele din nordul și din sudul României, Siret și Giurgiu. În același timp, ar reprezenta o alternativă pentru cea mai periculoasă șosea din țară, E85/DN2. Statistica atestă că pe această rută au loc cele mai multe accidente rutiere grave, din cauza valorilor de trafic uriașe.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat recent că, „pentru autostrada A7, avem totul făcut, inclusiv proiectul tehnic. Îi dăm constructorului doar schițele”.

În același timp, oficialul de la Transporturi a declarat că se așteaptă ca realizarea autostrăzii A7 să fie gata, în cea mai mare parte, „dacă nu chiar pe toată”, până în anul 2024, în condițiile în care „lucrările ar trebui să dureze în zona mai ușoară doi ani, iar în unele zone se duc spre doi ani și jumătate”.

A7 se va lega de București prin intermediul A3, în punctul Ploiești. În Capitală, traficul venit din A7 ar urma să fie preluat de autostrada de tip centură, la construcția căreia se lucrează în prezent.

Între București și Giurgiu se va circula în continuare, pe șoseaua rapidă DN 5. Pe această rută există un desen de autostradă, numit A5, însă proiectul este departe de orice plan oficial.

Așadar, autostrada A7 va avea o lungime de 450 de kilometri, între Ploiești și Siret. Valoarea totală a proiectului este de 8,9 miliarde de lei, fără TVA (echivalentul a 1,82 de miliarde de euro). Finanțarea ar urmă să fie asigurată prin intermediului Planului Național de Redresare și Reziliență.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri