CNAIR a reușit, cu efortul arheologilor și inginerilor din cadrul Serviciului de proiectare, reconfigurarea nodului rutier din zona Sutor, astfel încât să nu fie afectată latura de nord-est a castrului roman, descoperit pe șantierul Autostrăzii Transilvania.

Prin această modificare, s-a respectat și solicitarea adresată de către Comisia Limes de a nu afecta castrul roman, care este propus a fi inclus în patrimoniul UNESCO.

„După semnarea contractului de lucrări în 2020, au fost extinse și prospecţiunile geofizice în exteriorul castrului. Hărțile rezultate în urma prospecţiunilor geofizice au relevat noi structuri arheologice precum cuptoare române utilizate pentru arderea ceramicii/obiectelor din ceramică.

Secțiunea de drum român care deservea castrul roman, pusă în evidență ca urmare a cercetării arheologice, se păstrează în condiții foarte bune, deoarece a fost acoperită de un strat de aluviuni rezultat în urma unei inundații masive, probabil din aceeași perioadă cu funcționalitatea drumului.

Un alt tronson de drum roman, care face legătura între satele Nădăşelu și Sardu, a fost dezvelit pe o lungime considerabilă, de aproximativ 150-200 m, însă starea de conservare este precară.

De la debutul cercetării arheologice preventive, personalul de specialitate din CNAIR s-a aflat periodic în teren, pentru monitorizarea lucrărilor și identificarea unor soluții de conservare a vestigiilor descoperite.

CNAIR ia în considerare soluții optime de conservare, de punere în valoare și de includere într-un circuit turistic a vestigiilor de o valoare inestimabilă, toate aceste demersuri realizându-se cu implicarea factorilor decizionali din cadrul Ministerului Transporturilor și într-o strânsă colaborare cu Ministerul Culturii”, potrivit CNAIR, via Ziare.com.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here