Caută
Close this search box.

Comisia Europeană propune interzicerea „dezinformării ecologice”

comisia europeană

Comisia Europeană a propus actualizarea normelor în materie de protecție a consumatorilor. Astfel, consumatorii vor putea face alegeri în cunoștință de cauză și respectuoase față de mediu atunci când își fac cumpărăturile.

Potrivit unui comunicat al CE, consumatorii vor avea dreptul să știe pentru cât timp este proiectat un produs să dureze și cum, și dacă acesta poate fi reparat. În plus, normele vor consolida protecția consumatorilor împotriva mențiunilor nefiabile sau false legate de mediu, interzicând „dezinformarea ecologică” și practicile care induc în eroare consumatorii cu privire la durabilitatea unui produs.

Comisia propune modificarea Directivei privind drepturile consumatorilor în sensul de a obliga comercianții să furnizeze consumatorilor informații privind durabilitatea și posibilitatea de reparare a produselor.

Astfel, cumpărătorii trebuie să fie informați cu privire la durabilitatea garantată a produselor. Dacă producătorul unui bun de consum oferă o garanție comercială de durabilitate mai mare de doi ani, comerciantul trebuie să furnizeze această informație consumatorului. În cazul bunurilor consumatoare de energie, vânzătorul trebuie să informeze consumatorii și atunci când producătorul nu a oferit informații privind garanția comercială de durabilitate, transmite Mediafax.

Comerciantul trebuie, de asemenea, să furnizeze informații relevante privind reparațiile, cum ar fi punctajul privind posibilitatea de reparare (atunci când este cazul) sau alte informații relevante privind reparațiile, furnizate de producător, cum ar fi disponibilitatea pieselor de schimb sau a unui manual de reparații. În cazul dispozitivelor inteligente și al conținutului și serviciilor digitale, consumatorul trebuie, de asemenea, informat cu privire la actualizările de software furnizate de producător.

Producătorii și comercianții vor decide cu privire la modalitatea cea mai adecvată de a furniza aceste informații consumatorului, fie pe ambalaj, fie în descrierea produsului pe site-ul internet. În orice caz, aceste informații trebuie furnizate înainte de cumpărare și într-un mod clar și inteligibil.

De asemenea, lista caracteristicilor produsului cu privire la care un comerciant nu poate induce în eroare consumatorii este extinsă pentru a acoperi impactul de mediu sau social, precum și durabilitatea și potențialul de reparare.

Citește și: Serviciile secrete ale SUA: Putin este prost informat de anturajul său

Sunt adăugate, apoi, noi practici care sunt considerate înșelătoare în urma unei evaluări de la caz la caz, cum ar fi menționarea viitoarelor performanțe de mediu fără angajamente și ținte clare, obiective și verificabile și fără un sistem de monitorizare independent.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri