Caută
Close this search box.

Studiu: Profesorii spun că sunt necesare investiții pentru amenajarea sau reabilitarea grupurilor-sanitare

La început de an școlar, World Vision România realizează o radiografie a învățământului din mediul rural și din alte comunități vulnerabile.

Un procent de 65% dintre cadrele didactice consultate de fundație atrag atenția asupra nevoii de investiții în laboratoarele de informatică și pentru alte discipline. Mai mult de unul din trei profesori spun că sunt necesare investiții pentru amenajarea sau reabilitarea grupurilor-sanitare (toalete).

Elevii, părinții și profesorii consultaţi de World Vision România au identificat câteva dintre problemele urgente, care împiedică buna desfășurare a procesului educațional la clasă. Una dintre acestea este nevoia de investiții în infrastructura școlilor.

Un procent de 65% dintre cadrele didactice consultate de fundație spun că este nevoie de mai multe investiții pentru laboratoarele de informatică și de alte discipline. Aproape unul din doi profesori crede că este nevoie de mai mulți bani pentru spațiile dedicate activităților sportive. 44% vor investiții pentru renovarea clădirilor, 41% pentru spațiile de joacă și biblioteci, 34% pentru grupuri sanitare (toalete) și 30% pentru accesibilizarea drumurilor către școală, inclusiv achiziționarea de autobuze.
Totodată, 87% dintre cadrele didactice își doresc să se implementeze un program de masă caldă cu ore remediale în toate școlile vulnerabile, motivând că un astfel de pachet de servicii ajută la prevenirea și combaterea abandonului școlar.

Între factorii care îi demotivează pe profesori se numără lipsa unei infrastructuri corespunzătoare este direct legată de nivelul scăzut de motivație al profesorilor care predau în medii defavorizate, unul din trei spun că au prea multe obligații birocratice în afara orelor; doi din trei cred că programa școlară este încărcată sau nu este adaptată nevoilor actuale ale copiilor; unul din doi este descurajat de neimplicarea părinților în educația copiilor sau de alte probleme ale familiei ca nivelul de sărăcie sau lipsa de educație a părinților.

O altă problemă este lipsa dispozitivelor pentru învățămîntul online.Una din zece familii nu are nici măcar un singur dispozitiv pentru învățarea online

La mai bine de doi ani de la debutul pandemiei, infrastructura pentru educația online lipsește în continuare în multe dintre școlile și familiile din comunitățile dezavantajate.Potrivit sursei citate unu din trei părinți spune că școlile n-au suficiente calculatoare și table interactive; una din 10 familii nu are nici măcar un dispozitiv în gospodărie pentru învățământul online, mai arată datele fundației.

Totodată, din cauza sărăciei, 35% dintre adolescenți n-au niciodată sau au doar uneori suficiente rechizite și cărți pentru școală. Așa se face că aproape din unu din zece părinți își retrage cel puțin un copil de la școală temporar sau definitiv ca să facă față cheltuielilor.
Iar lipsurile și neputințele părinților în a sprijini educația copiilor nu se opresc aici. Aproape jumătate dintre părinții care au copii în clasele V-VIII spun că le este greu să-i ajute cu lecțiile la Matematică. La unu din cinci părinți îi este greu să ofere sprijin copilului său și la Limba Română.

„Susținerea copiilor la școală, după ce termină opt clase, devine o povară și mai greu de dus pentru părinți. La liceu sunt cheltuieli mult mai mari din cauza nevoii de cazare și/sau navetă. Din acest motiv, dar și din cauza neîncrederii părinților că școala poate schimba viitorul copiilor în bine și pentru că de multe ori nu-i văd pe cei mici interesați de școală, cel puțin 2 din 10 părinți nu-și mai susțin copiii să continue studiile la liceu“, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Pentru noul an școlar elevii consultați de World Vision Români spun că printre prioritățile sistemului de învățământ ar trebui să fie: digitalizarea (61%); masa caldă la școală pentru toți elevii (56%); educația remedială (53%); burse mai mari 40 (%); investiții în infrastructura școlilor (26%).

Privitor la gradul de violență prezent în școlile vulnerabile doi din zece copii spun că violenţa este prezentă în şcoala lor mult sau foarte mult, mai arată datele World Vision România. Această realitate este confirmată și de părinții lor, 30% afirmând că există violență în școli. Pe de altă parte, doar 2% dintre elevi ar vorbi cu profesorii despre abuzurile prin care trec.
„Zeci de mii de elevi, în special cei din comunitățile marginale, se îndepărtează de școală din mai multe motive: n-au profesori suficient de motivați și de pregătiți, nu sunt sprijiniți de părinți atunci când poate au cea mai mare nevoie, nu au infrastructura necesară (fie că vorbim de un drum asfaltat până la școală sau de un laptop) și nici nu se simt în siguranță. Este important ca noua legislație în educație, cât și autoritățile care o vor pune în aplicare să se uite onest la aceste realități dure ale învățământului din România și să ia deciziile cele mai bune pentru acești copii“, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

World Vision România derulează în luna septembrie campania “Dăm aripi educaţiei” prin care îşi propune să strângă cărți și rechizite pentru 10.000 de copii și 500 de profesori din școlile vulnerabile. Persoanele care vor să se implice o pot face printr-un SMS la 8864 cu textul SPERANTA (4 euro/ lună) sau pot dona cărţi şi rechizite noi până pe 21 septembrie aici: https://bit.ly/3emmYS0.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri