Caută
Close this search box.

Bihorul va avea 180 de kilometri de piste de biciclete pe digurile de protecţie, prin PNRR

Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Cseke Attila a anunţat joi, într-un comunicat, că în judeţul Bihor se vor realiza, cu finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), peste 180 kilometri de piste de biciclete pe diguri de protecţie.

Ministrul Cseke Attila şi ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tanczos Barna, au semnat, miercuri, şapte contracte de finanţare pentru construcţia a 426 kilometri de piste de biciclete pe diguri de protecţie în cinci judeţe din Transilvania – Arad, Bihor, Harghita, Mureş, Satu Mare – şi în judeţul Dolj, dintre care 180 de kilometri, cel mai lung segment, vor fi construiţi în judeţul Bihor.

Pentru aceste investiţii, 206 milioane lei vor fi asigurate de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Vom asigura în total 247,5 milioane de euro pentru construirea unei reţele de 3.000 de kilometri de piste de biciclete, în vederea conectării României la arterele cicloturistice europene, respectiv pentru a accesibiliza obiectivele turistice naţionale şi a oferi familiilor oportunitatea de recreere ecologică cu bicicleta„, a declarat Cseke Attila, după semnarea contractelor de finanţare, citat de Agerpres.

Ministrul Dezvoltării a mai precizat că în Valea Ierului (Bihor) se vor construi două piste de biciclete interconectate, cu o lungime de peste 91 de kilometri, respectiv din Oradea se va asigura o pistă de biciclete continuă până la limita cu judeţul Arad şi spre frontieră.

Şi Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a subliniat că ciclismul reprezintă una din cele mai durabile forme de turism, motiv pentru care ministerul de resort acordă o atenţie deosebită acestor investiţii, pe care le completează din bugetul Administraţiei Fondului pentru Mediu.

O mare parte a pistelor de biciclete construite pe digurile de protecţie, vor fi amplasate în Transilvania, contribuind la creşterea atractivităţii turistice a regiunilor printr-o investiţie importantă şi din punct de vedere al protecţiei împotriva inundaţiilor. Digurile de protecţie au fost intabulate în cartea funciară şi, ca urmare, anul acesta vom putea demara procedurile de achiziţii publice. Vom acorda sprijin autorităţilor locale pentru a conecta pistele cicloturistice de pe diguri cu propriile reţele de drumuri, cei 3.000 de kilometri de piste de biciclete construite din PNRR fiind completate cu aproape 900 de kilometri de reţea locală. Prin realizarea acestor investiţii, România poate fi aşezată pe harta europeană de ciclism„, a precizat ministrul Tanczos Barna, citat în comunicatul menţionat.

Pentru construirea pistelor de biciclete pe aceste diguri de protecţie, Ministerul Mediului a depus proiecte prin administraţiile bazinale de apă aflate în subordinea sa. Se pot construi piste de biciclete doar pe acele baraje şi diguri de protecţie care sunt întabulate în proprietatea Statului Român, precizează sursa citată.

Conform contractelor de finanţare, se vor construi 180,2 kilometri în judeţul Bihor, 29,08 kilometri în judeţul Arad, 25,30 kilometri în judeţul Dolj, 45,05 kilometri în judeţul Harghita, 34 kilometri în judeţul Mureş, 4,09 kilometri în judeţul Satu Mare şi 37 kilometri în judeţul Timiş.

Pentru segmentul din judeţul Bihor, cererea de finanţare a fost întocmită de directorul Administraţiei Bazinale de Apă (ABA) Crişuri, Pásztor Sándor, care a ţinut să arate că prin acest proiect se va realiza o legătură de piste de biciclete între Oradea, Salonta şi oraşul Gyula din Ungaria.

Depunerea proiectului a presupus o muncă serioasă, sprijinită de primari, profitând în acelaşi timp de posibilitatea oferită de Ministerul Dezvoltării de a depune proiecte pe segmente ale digurilor de protecţie întabulate. În nord, traseul pistei de biciclete se va întinde de-a lungul râurilor Ier şi Barcău, în timp ce în sud se va întinde de la Oradea până la graniţa din Salonta, ajungând în localitatea Sarkad. Astfel, se creează o legătură de pistă de biciclete între Oradea – Salonta – Gyula, putând ajunge pe două roţi de la Marghita la Berettyóújfalu, sau de la limita cu judeţul Satu Mare pe malul Ierului până la graniţă„, a declarat directorul Pásztor Sandor, potrivit comunicatului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri