Caută
Close this search box.

Industria de lux din România este la pământ. Inflația loveşte peste tot

inflaţia

Inflaţia a lovit în plin industria de lux din România: după o creştere de 22% în 2021, vânzările de genţi, bijuterii, ceasuri sau alte produse de lux au mai crescut cu doar 1%. Segmentul de lux este, de regulă, cel mai puţin afectat în crize, informează Mediafax.

Vânzările de bunuri de lux au crescut cu doar 1% anul tre­cut, o cădere dramatică după avansul de 22% în 2021, al doilea an de pandemie, arată datele oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. În pofida unei frâne bruşte în ceea ce priveşte creşterea pe piaţa de bunuri de lux, evoluţia din România este însă bună comparativ cu cea din regiunea Europei Centrale şi de Est în ansamblul său. Aici, în 2022, vânzările au scăzut cu circa 35% după un avans de aproximativ 8% în al doilea an de pandemie, relatează ZF.

„România performează bine dacă e să o comparăm cu regiunea Europei Centrale şi de Est. Evoluţia este în valoare şi e calculată pornind de la preţuri în euro, inclusiv în România, pentru a putea exista o bază de comparaţie cu regiunea“, spune Maryna Sheremet, senior analyst în cadrul Euro­monitor.

Ea adaugă că evoluţia în valoare este calculată pornind de la numărul de bunuri vândute şi de la preţul acestora. Astfel, schim­bările de preţ pot influenţa evoluţia în valoare. Spre exemplu, dacă oamenii aleg să cumpere bunuri mai ieftine sau dacă vânează promoţii, vânzările în valoare vor fi afectate. La fel şi în cazul în care oamenii îşi menţin opţiunile, dar preţul creşte.

Inflaţia record, principala problemă în prezent în întreaga lume, poate face o piaţă să rămână pe plus în valoare şi doar din creş­terile de preţ, în volum evoluţia fiind nega­tivă. În România, inflaţia a ajuns la circa 17% în toamna lui 2022, toate sectoarele din economie fiind mai mult sau mai puţin afectate.

Segmentul de lux este, de regulă, cel mai puţin lovit în vremuri de criză. Oamenii cu venituri mari sunt cei care îşi vor schimba ultimii comportamentul de consum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri