Caută
Close this search box.

Şi totuşi, vehiculele electrice cuceresc treptat lumea

Şi totuşi, vehiculele electrice cuceresc treptat lumea

Suntem într-o perioadă în care mulţi critică vehiculele electrice. Un motiv este că, atunci când se scumpeşte curentul electric, costul unei încărcări a unui e-vehicle din acesta frumuşel te cam ustură la buzunar.

Un altul este că în România, Dacia Renault, cu o echipă foarte bună de analiză a pieţei, a lansat un model „de mic litraj” electric, un fel de Lăstun al acestor maşini, care este ţinta ironiilor multora.

Şi totuşi, aceste Dacia Spring pot fi întâlnite în trafic şi continuă să se vândă, ba, chiar apare acum, tot de la Dacia, o versiune cu mai mulţi cai putere.

Este bine de ştiut că un producător auto poate să producă lesne un motor electric care să livreze unei maşini fie şi 350 CP (orice ai putea să faci cu o asemenea fiară atunci când mergi pe str. Crizantemelor, din vreo comună elegantă a României).

Mai spunem un singur lucru: sunt două chestiuni distincte problematice despre care se vorbeşte puţin:

  1. Oricât de ecologic este un e-vehicle, didn punctul de vedere al emisiilor, important este şi cum se produce curentul electric cu care se alimentează acumulatorul acestuia. Dacă este produs spre exemplu prin arderea de lignit, la CE Oltenia, atunci vehiculul electric nu mai este deloc ecologic.
  2. La finalul ciclului de viaţă a unui acumulator de maşină electrică, acest mediu de stocare ridică foarte mari probleme ecologice. Nu este reciclabil. Nu poate fi refolosit. Este foarte greu de anulat amprenta chimică poluatoare. Să ne imaginăm că în scurt timp în lume vor fi milioane de astfel de acumulatori uzaţi. Ce facem cu ei? Unde-i stocăm, în cosmos?

Motorul cu combustie internă. De la dominaţie, la 1%

Vânzările de vehicule electrice (VE) în SUA, China și Europa vor depăși toate celelalte tipuri de motorizări cu trei ani mai devreme decât se preconiza anterior, potrivit unei noi cercetări și analize EY.

Cifrele provin din EY Mobility Lens Forecaster, un instrument de prognoză bazat pe inteligență artificială (AI), care oferă o perspectivă pentru înmatriculările de vehicule ușoare până în 2050.

Se pare că motorul acestei acaparări a pieţei este faptul că marile companii producătoare de vehicule au deccis că trebuie să facă această tranziţie.

Au fost atât de decise, încât au ales să formeze diferite tipuri de supertrusturi globale, în care săs e ocupe cu cercetare-dezvoltare, pentru producerea acestor vehicule.

Miza este enormă, iar voinţa acestor transnaţionale atât de presantă, încât au acceptat fie şi să primească bani de la state. Au făcut asta, pentru că sumele investite în CD sunt enorme şi, oricât de greu credibil ni s-ar părea, depăşesc forţa financiară a oricărei firme producătoare de vehicule din lume.

Mai jos, integral, analiza EY privind viitorul vehiculelor electrice.

Vehiculele electrice continuă să se îndrepte spre o dominație a vânzărilor – analiză EY

  • În pofida tuturor perturbărilor, vânzările combinate de vehicule electrice (VE) în SUA, China și Europa vor depăși ca vânzări toate celelalte tipuri de motorizări până în 2030

  • Până în 2040, vehiculele cu motor cu combustie internă (ICE) vor scădea la mai puțin de 1% din totalul vânzărilor

  • Se preconizează că Europa va conduce în ceea ce privește volumul vânzărilor de vehicule electrice până în 2024, iar China va prelua conducerea începând cu 2025

Vânzările de vehicule electrice (VE) în SUA, China și Europa vor depăși toate celelalte tipuri de motorizări cu trei ani mai devreme decât se preconiza anterior, potrivit unei noi cercetări și analize EY. Cifrele provin din EY Mobility Lens Forecaster, un instrument de prognoză bazat pe inteligență artificială (AI), care oferă o perspectivă pentru înmatriculările de vehicule ușoare până în 2050.

Cele mai recente previziuni arată că, până în 2027, vânzările de vehicule electrice în Europa le vor depăși pe cele ale altor sisteme de propulsie, o tendință care se va repeta atât în China, cât și în SUA până în 2032. În cazul Europei și al Chinei, acest lucru se va întâmpla cu un an mai repede decât se preconiza anterior, iar în cazul SUA cu patru ani mai repede. În SUA, schimbarea este determinată de investițiile continue în electrificare, statele fruntașe fiind, printre altele, California, New York, Washington și Massachusetts. Analiza arată, de asemenea, că, până în 2040, vânzările de vehicule cu motor cu ardere internă se vor reduce la mai puțin de 1% din vânzările globale, cu cinci ani mai repede decât se preconiza anterior.

Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanță, EY România: „În condițiile în care se preconizează o tendință globală accelerată spre dominarea vânzărilor de vehicule electrice, întrebarea cheie pentru România va fi cât de repede ne putem adapta atât legislația, cât și stimulentele fiscale pentru a încuraja investițiile de capital într-o rețea de stații de încărcare și, de asemenea, să încurajăm investițiile digitale și tehnologice în rețeaua electrică pentru a susține cererea flexibilă care va urma – venituri și ieșiri de energie atât din fermele de energie regenerabilă, cât și din vehiculele electrice”.

Creşterea vânzărilor de vehicule electrice continuă

Cererea în creștere a consumatorilor, susținută de politicile și stimulentele guvernamentale, împreună cu obiectivele agresive de electrificare ale producătorilor de echipamente originale (OEM), au accelerat tranziția către adoptarea VE în toate cele trei regiuni cheie – Europa, SUA și China. Beneficiile unui ecosistem de mobilitate neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon sunt acum conștientizate la o scară mai mare, ceea ce a dus la investiții substanțiale în toate cele trei regiunile în vederea creării infrastructurii VE și a tranziției de la un ecosistem de mobilitate bazat pe combustibili fosili, la unul electric.

O modalitate mai bună de a prognoza

Analiștii auto și oamenii de știință din domeniul datelor de la EY au construit EY Mobility Lens Forecaster pe baza unui model de rețea neuronală care utilizează inteligența artificială pentru a analiza mai multe variabile care influențează cererea și oferta de mobilitate. Printre acestea se numără variabile care reflectă comportamentul consumatorilor, tendințele de reglementare, evoluția tehnologiei (vehicul și ecosistem) și strategiile anunțate de producători. Modelul este actualizat în mod regulat cu noi date de intrare pe piață pentru a ține pasul cu realitatea în continuă schimbare, inclusiv cu aspectele disruptive și tehnologia disponibilă. Pe măsură ce previziunile sale sunt comparate cu rezultatele reale, modelul își ajustează calculele și învață din eventualele greșeli pentru previziunile viitoare, devenind, în esență, mai inteligent și mai precis în timp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri