Prima autostradă construită de China, în România, este o surpriză în sine. CNAIR va trebui să semneze contractul, în ciuda embargoului legal impus Beijingului.
Compania China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) va primi contractul pentru construirea lotului 3 al Autostrăzii de Centură A0.
CNAIR va trebui să semneze contractul cu firma chineză, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins pe 10 ianuarie contestația depusă de firma turcească Ictaş.
În aprilie 2021, Guvernul României a adoptat o ordonanță de urgență, prin care este interzis accesul companiilor din China la licitațiile publice pentru proiecte de infrastructură din România.
Embargoul legal e valabil însă doar pentru licitațiile ulterioare momentului aprilie 2021, cele anterioare nefiind afectate.
Or, procedura pentru proiectarea și construirea Lotului 3 al Autostrăzii A0 București Nord a fost lansată în iunie 2019, iar tronsonul de 8,5 kilometri din nord-estul Bucureștiului, dintre Afumați și Cernica, a fost intens disputat între turcii de la Ictaş și CCECC, compania chineză de stat.
Inițial, contractul de 400 de milioane de lei a fost atribuit turcilor. Chinezii au contestat atribuirea și au primit în cele din urmă contractul, în noiembrie 2022.