Caută
Close this search box.

Locuitorii capitalei franceze către proprietarii de SUV-uri: Afară de pe străzile noastre! Industria auto se teme de contagiune. „Bravo, Paris!”

Referendumul de duminică de la Paris, care duce la triplarea tarifelor de staţionare pentru SUV-uri (Sports Utility Vehicle) în capitala Franței, semnalează un pericol pentru proprietarii de astfel de mașini mari și grele, dar și pentru industria auto. Cei din piață se tem că aceasta va fi următoarea țintă a activiștilor de mediu. Noile costuri, care pot ajunge până la 225 de euro pentru 6 ore de parcare în centrul Parisului, vor intra în vigoare în septembrie.

Este doar o parte a unei campanii mult mai ample de a ataca SUV-urile din motive de mediu și siguranță, iar asta provoacă dureri de cap atât proprietarilor, cât și industriei auto care le produce, notează Politico.

„Dincolo de decizia de la Paris în sine, îngrijorarea producătorilor este să nu se declanșeze un efect de contagiune în alte orașe și regiuni”, a declarat analistul european al pieței auto Matthias Schmidt.

SUV-urile și modelele crossover, mai mici, sunt extrem de populare – le permit oamenilor să pretindă că sunt la volanul unui vehicul de teren robust, iar asta le face foarte profitabile pentru producătorii de automobile.

Industria auto are profituri uriașe din vânzarea SUV-urilor cu motoare cu ardere – atât de consistente, încât mulți reduc producția de mașini mai mici și mai puțin profitabile.

Producătorii de automobile spun că veniturile sunt necesare pentru a finanța tranziția extrem de costisitoare la vehiculele electrice, lucru impus de decizia UE de a pune capăt vânzării de mașini noi cu motor cu combustie până în 2035.

SUV-urile alimentate cu baterii sunt, de asemenea, foarte populare și foarte scumpe. „Aceste vehicule extrem de profitabile, care creează un grad înalt de identificare în întreaga lume, cheie pentru profit, riscă să se prăbușească, conducând la demonizarea șoferilor, văzuți ca antisociali”, a spus Schmidt.

Măsuri precum cea aprobată de Paris subliniază pericolul pentru industria auto

Respingerea de către capitala Franței a vehiculelor utilitare sport se înscrie în trendul semnalat deja de orașe mai mici, precum Lyon sau Tübingen, și ar putea pune presiune asupra autorităților locale, care iau în considerare penalizarea SUV-urilor cu taxe suplimentare. Este cazul la Londra, Bruxelles și Amsterdam.

Autoritățile naționale se îndreaptă de asemenea spre o politică de penalizare a deținătorilor de SUV. „Franța, Țările de Jos, Norvegia și Elveția variază deja taxele naționale pentru mașini în funcție de greutate, iar Estonia intenționează să facă acest lucru începând cu 2025”, a declarat James Nix, manager de politici privind vehiculele la ONG-ul Transport & Environment.

Creșterea propusă a taxei de parcare a primit un sprijin de 55% la referendumul de duminică de la Paris, deși doar 6% dintre cei 1,3 milioane de locuitori ai capitalei franceze au participat. Primarul Parisului, Anne Hidalgo, membră a Partidului Socialist, a subliniat însă că parizienii au făcut „o alegere foarte clară” și că rezultatul votului trebuie respectat.

Noile costuri, care pot ajunge până la 225 de euro pentru 6 ore de parcare în centrul Parisului, vor intra în vigoare în septembrie.

„Bravo, Paris!”

Asta a declarat Dudley Curtis, purtătorul de cuvânt al Consiliului European pentru Siguranța Transporturilor, după confirmarea rezultatului votului de duminică.

„Orașele ar trebui proiectate pentru ca oamenii să se deplaseze în siguranță, mai ales atunci când aleg moduri de transport mai sănătoase și mai puțin dăunătoare, cum ar fi mersul pe jos, cu bicicleta sau transportul public”, a adăugat Curtis.

Potrivit unui studiu recent realizat de Transport & Environment, un grup de activiști, mașinile noi câștigă 1 cm în lățime la fiecare 2 ani, iar o mărire cu 10 cm a înălțimii părții din față prezintă un risc cu 30% mai mare de a produce decese la coliziunea cu pietonii și cu bicicliștii, a explicat expertul James Nix consultat de Politico.

Restricțiile legale ar putea duce la o scădere a interesului cumpărătorilor pentru SUV-uri, în condițiile în care, în septembrie, aceste vehicule reprezentau 54% din înmatriculările de mașini noi în Europa.

„Tocmai când lumea părea să-și fi consolidat interesul global pentru vehiculele SUV/Crossover, apetitul ar putea fi în pericol dacă alte orașe sau regiuni urmează Franța”, a avertizat analistul pieței auto Matthias Schmidt.

Deși industria spune că are nevoie de vânzarea de SUV-uri, scepticii sunt îngrijorați de impactul generat asupra mediului de producția de mașini atât de mari, fie că sunt alimentate cu combustibili fosili sau electrice.

„Problema fundamentală este că astăzi industria auto produce aceste SUV-uri foarte mari. SUV-ul nu este viitorul, viitorul transporturilor în UE este micul vehicul electric”, a declarat Karima Delli, de la Verzii francezi, președinta Comisiei de Transport a Parlamentului European.

„UE trebuie să caute urgent modalități să încurajeze industria să producă mașini mai ușoare și mai mici, deoarece calea pe care ne aflăm – înlocuirea SUV-urilor cu SUV-uri electrice și mai grele – pur și simplu nu este sustenabilă și nici sigură”, a spus Curtis.

The post Locuitorii capitalei franceze către proprietarii de SUV-uri: Afară de pe străzile noastre! Industria auto se teme de contagiune. „Bravo, Paris!” appeared first on tvrinfo.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri