Facebook, Twitter și Google se află în vizorul Congresului american, care anchetează o posibilă ingerință rusă în campania care a dus la victoria lui Donald Trump și care consideră că rețelele sociale au servit drept platforme pentru propagandă venită din Rusia. Mai multe comisii parlamentare urmează să audieze reprezentanți ai acestor trei companii pe parcursul aceste săptămâni. Facebook a anunţat că 126 de milioane de americani au văzut cele 80.000 de postări publicate de agenţi ruşi în ultimii doi ani. Cele mai multe au fost mesaje sociale şi politice menite să divizeze.

Directorii Facebook, Twitter și Google vor fi audiaţi, săptămâna aceasta, în trei comisii ale Congresului american care anchetează posibila ingerință rusă în alegerile de anul trecut. Potrivit serviciilor de informații americane, Moscova a plătit în campania din 2016 grupuri de „trolls” (utilizatori de Internet răuvoitori sau provocatori), precum Internet Research Agency, pentru a difuza mesaje defavorabile candidatei democrate Hillary Clinton și favorabile rivalului său victorios, republicanul Donald Trump.

Reprezentanții Google au recunoscut luni, pentru prima oară în mod oficial, că au găsit conținuturi de același gen.

„Am găsit probe ale unor tentative de deturnare a platformelor noastre în timpul alegerilor americane din 2016 prin actori legați de Internet Research Agency în Rusia”, a scris Google, care se referă la o „activitate limitată” pe motorul de căutare și platforma sa video YouTube.

Conform YouTube, Google a identificat 18 canale (suspendate de atunci de companie) „legate într-adevăr” de campanie și care publicaseră în jur de 1.100 de filmulețe în limba engleză ce păreau să aibă un conținut politic. Ele au cumulat 309.000 de vizualizări în SUA în cele 18 luni care au precedat alegerile.

Facebook a declarat la începutul lunii octombrie că aproximativ „10 milioane de persoane în SUA” au vizionat reclame sponsorizate, finanțate de aproape 500 de conturi activate din Rusia și care ar fi putut fi folosite pentru a manipula opinia publică. Însă o mărturie scrisă, pregătită de Facebook în vederea audierilor sale în Congres și citată de Wall Street Journal și Washington Post, arată că impactul ar fi fost mult mai mare. Mai exact, între 2015 și 2017, entitatea rusă numită Internet Research Agency a făcut 80.000 de postări pe rețele sociale, care au ajuns la 126 milioane de utilizatori din SUA, ținând cont de afișări, redifuzări, comentarii și mențiuni „like”.

Și Twitter a identificat la rândul său 36.746 conturi (adică 0,012% din numărul total de conturi Twitter) legate aparent de un cont rusesc și care „au generat în mod automat conținuturi legate de alegeri” în cele trei luni care au precedat scrutinul. Aceste conturi au difuzat în jur de 1,4 milioane de mesaje Twitter legate de alegeri, care au produs 288 de milioane de interacțiuni pe rețea.

Moscova a dezmințit de mai multe orice amestec în campania electorală americană.

Sursa: Digi24, Agerpres

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

6 + 2 =