În Maroc, prima linie ferată de mare viteză din Africa are o lungime de 200 de kilometri și leagă Tangerul de Casablanca, via Rabat. Investiția s-a ridicat la 2,1 miliarde de euro, iar printre principalii beneficiari se numără și Dacia.

Regele Marocului, Mohammed al VI-lea, a inauguat primul tren de mare viteză (TGV) din Africa, în prezența președintelui francez Emmanuel Macron. În cadrul călătoriei inaugurale, vor fi deschise și noile gări TGV Tanger-Ville și Rabat-Agdal, precum și linia de mare viteză Tanger-Kenitra, botezată LGV Maroc. Stațiile din Casablanca și Kenitra vor fi terminate în scurt timp.

Între timp, în România viteza comercială a trenurilor de călători a scăzut sub 50 km/h, iar cea a trenurilor de marfă ajunge și la 15 km/h.

„În acest moment drumul din vama Curtici până la Craiova durează 11 ore, iar dacă trenul ratează un slot poate dura şi 24 de ore. Viteza medie în acest moment este de 15 km/h (…) Producţia este afectată de infrastructura feroviară şi rutieră subdezvoltată.

Durează mult ca piesele să ajungă la uzină şi ca maşinile să fie livrate. Aşa cum am transmis Guvernului României în repetate rânduri, îmbunătăţirea infrastructurii este vitală pentru Ford Craiova şi întregul sector auto din România“, a explicat Ian Pearson, preşedintele Ford România, cu ocazia prezentării rezultatelor din S1 2018.

Proiectul este rezultatul unui parteneriat strategic franco-marocan parafat în 2007 și a fost dezvoltat de ONCF, compania publică de transport feroviar din Maroc, cu ajutorul omoloagei sale din Franța, SNCF. Investiția de 2,1 miliarde de euro a fost finanțată în proporție de 50% de francezi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here