În România a avut loc primul caz din Europa de poluare cu biodiesel, cu urmări încă necunoscute. Nici măcat în literatura de specialitate acest tip de poluare nu e descris.
La opt luni după accidentul feroviar din Dolj, când un tren de marfă a deraiat, autorităţile nu au încă răspunsuri. CFR nu poate spune dacă pe viaduct se circulă în siguranţă, iar expertiza privind structura de rezistenţă nu a fost finalizată.
CFR precizează, într-un răspuns pentru Digi24, că o expertiza tehnică e în curs de elaborare.
Autorităţile de mediu se confruntă cu o altă problemă: poluarea cu biodiesel, combustibilul care s-a scurs din vagoanele căzute în râpă. Efectele poluării sunt departe de a fi combătute. Periodic sunt prelevate probe din apă şi din sol.
„Poluarea cu acest produs biodiesel este necunoscută. Practic se ia, se raportează la un alt indicator, la un alt produs şi, în comparaţie se duce şi se face această analiză”, explică Gheorghe Călinoiu, comisar şef la Garda de Mediu Dolj.
FOTO: Romania libera
Un răspuns
Sa lasam viaductul la locul lui. Sa luam otrava BIODISEL care ne ucide incet dar sigur. Prin ardere ce NOXE SE DEGAJA IN ATMOSFERA ? CARE SUNT REZIDURILE REZULTATE ? CE EFECTE AU TOATE ACESTEA ASUPRA SANATATII OAMENILOR ? BENEFICE REDUCERII POPULATIEI PE GLOB…