Potrivit deputatului UDMR, Attila-Zoltán Cseke, state precum Austria, Slovacia, Germania, Malta, Croația, Polonia sau Olanda au în legislație prevederi pentru vehiculele lente. Proiectul de act normativ definește vehiculul lent dret „vehicul rutier antrenat de un motor încorporat, și care constructiv pe drum plan nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 km/h”.
Potrivit parlamentarului, vehiculele rutiere lente sunt prietenoase cu mediul și pot contribui la reducerea poluării. Attila-Zoltán Cseke a subliniat la RFI că nu sunt vizate trotinetele electrice, care de asemenea au viteza limitată:
Este un text legislativ care se regăsește într-o mulțime de alte state europene, e preluat de acolo, și nimeni nu a trebuit să înmatriculeze nicio trotinetă în Austria, Olanda, Slovenia etc. Este vorba despre vehicule care, de regulă, se folosesc în scop turistic, sunt mult mai mici decât autobuzele, intră în zone înguste, în zone istorice. Au fost folosite în România la două saline, dar nu pot fi înmatriculate.
Inițiativa legislativă a fost depusă în procedură de urgență la Senat, prim for sesizat, decizională fiind Camera Deputaților.