A fost descoperită apă pe o planetă care ar putea să susţină viaţa VIDEO

Oamenii de ştiinţă au descoperit pentru prima oară apă pe o planetă potenţial locuibilă şi care se află la aproximativ 110 ani-lumină distanţă de Pământ, relatează site-ul postului BBC şi cotidianul The Guardian.

Aceasta a fost denumită K2-18b şi este luată în considerare ca fiind o planetă ce ar putea susţine viaţă extraterestră. În următorii zece ani, cercetătorii consideră că telescoapele ar putea determina dacă atmosfera K2-18b ar putea conţine gaze produse de organisme vii.

Detaliile au fost publicate în jurnalul ştiinţific Nature Astronomy. Omul de ştiinţă care a condus echipa de cercetare, profesorul Giovanna Tinetti din cadrul University College London (UCL) a declarat că descoperirea este una „extraordinară”.

„Aceasta este pentru prima oară când am descoperit apă pe o planetă în zonă locuibilă circumstelară şi care orbitează în jurul unei stele unde temperaturile sunt compatibile cu prezenţa vieţii”, a afirmat aceasta.

Zonă locuibilă circumstelară reprezintă o regiune în jurul unei stele unde temperaturile sunt potrivite pentru a permite existenţa apei în formă lichidă pe suprafaţa unei planete.