„Imagini în premieră cu autobuzele hybrid care vor circula în București! Interior și exterior”, scrie primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, pe Facebook, unde a publicat și două fotografii cu un autobuz hibrid Mercedes-Benz Citaro Hybrid, parte din contractul de 50 de milioane de euro.

„Prototipul va reprezenta mărțișorul pentru București, acesta fiind livrat pe data de 1 martie. Din luna mai, Primăria Municipiului București va recepționa câte 20 de bucăți pe lună, până în luna noiembrie inclusiv, totalizând un numar de 130 de bucăți”, a scris Firea.

Contractul cu Mercedes Benz pentru 130 de autobuze hibrid a fost semnat în 2019 de Primăria Capitalei, iar valoarea este de 195.268.331,70 lei, fără TVA.

Tipul de autobuz care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid, fabricat în Germania, iar autobuzele care vor fi livrate dispun de garanție de tip Full Warranty timp de 8 ani şi 480.000 de km.

Finanțarea provine de la Administrația Fondului pentru Mediu, în cadrul ”Programului privind îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puțin poluante în transportul public local de persoane”. Cererea a fost depusă în octombrie 2018, iar contractul de finanțare a fost semnat în decembrie.

Date tehnice Mercedes Citaro hibrid

Autobuzele au o capacitate de până la 100 de pasageri (27 aşezaţi şi 65 în picioare) şi au următoarele dimensiuni: lungime de 12.135 mm, lăţime de 2.550 mm, înălţime de 3.120 mm, laţime uşi de acces de 1.250 mm şi o înălţime la urcare pentru toate uşile de 320 mm. Autobuzele vor fi echipate cu sisteme ABS, ASR (Sistem de protecţie anti-patinare) şi ESP (Program electronic de stabilitate).

”Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapițate și climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcții speciale destinate persoanelor cu dizabilități, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informațiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum și furnizarea unor date importante despre starea de funcționare a autobuzului către Societatea de Transport București.

Asemenea compartimentului călătorilor, o atenție specială a fost acordată și postului de conducere al șoferului, acesta beneficiind de dotări de ultimă generație care îi cresc siguranța și confortul, îi reduc sursele de stres sau oboseală”, potrivit informațiilor comunicate de municipalitate.

Ce înseamnă tehnologia hibridă

”Sistemul hibrid compact, adăugat versiunii de bază Mercedes Benz Citaro Euro 6, reprezintă o soluție sustenabilă, economică și fiabilă, astfel necesitând o mentenanță similară autobuzelor convenționale.

Tehnologia hibridă ce echipează aceste autobuze face ca motorul electric, dispus între motorul termic și transmisia automată, să funcționeze atât ca agregat de antrenare a roților cât și ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mișcare a autovehiculului.

Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenționale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din stațiile S.T.B. cât și de traficul urban aglomerat. Această calitate conduce la o reducere semnificativă a noxelor emise cât și a consumului de carburant.

În scopul măririi aportului adus de tehnologia hibridă, au fost adăugate atât un sistem de virare tip „Intelligent eco steering”, care spre deosebire de un sistem de virare clasic folosește energie doar în momentele în care conducătorul autobuzului schimbă poziția volanului, precum și o punte motoare construită din materiale ușoare, silențioasă, cu zgomot de rulare redus, ce folosește pentru lubrifiere un mix de ulei mineral și sintetic pentru o mentenanță cât mai redusă”, potrivit sursei citate.

Să ne amintim datele Scandalului Otokar

În 2018, Primăria Capitalei a cumpărat de la Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi 400 de autobuze noi Euro 6, valoarea contractului fiind de 100 milioane euro plus TVA. Autobuzele sunt de trei tipuri în funcție de traseele pe care vor circula: 320 de autobuze de 12 m, 50 autobuze de 10,7m și 30 de autobuze de 18.

Imediat ce au fost scoase pe traseu au apărut însă tot felul de probleme, de la faptul că șoferii mai corpolenți nu aveau loc în scaun, până la defecțiuni pe traseu, nu mergea aerul condiționat, un furtun cu apă fierbinte s-a rupt și a curs în salonul pentru călători.

39 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 + 9 =