Regatul Unit a expulzat anul trecut trei spioni chinezi aflaţi pe teritoriul britanic cu vize pentru jurnalism, a anunţat joi cotidianul The Telegraph, citat de Reuters.

Potrivit relatării, care citează o sursă din guvernul de la Londra, trei ofiţeri de informaţii din Ministerul Securităţii Publice chinez pretindeau că lucrează pentru media chineze diferite.

”Identităţile lor reale au fost descoperite de MI5 (serviciul de securitate internă al Regatului Unit) şi ulterior au fost forţaţi să se întoarcă în China”, indică publicaţia citată de Agerpres.

Tot joi, autoritatea britanică de reglementare în domeniul media (OFCOM) a revocat licenţa de emisie pentru canalul de televiziune chinez de limbă engleză CGTN după ce a ajuns la concluzia că Partidul Comunist chinez are responsabilitatea editorială finală pentru programele postului respectiv, adaugă Reuters.

Într-un comunicat, OFCOM a explicat că dreptul de emisie a fost acordat societăţii Star China Media Limited, care în realitate „nu exercită responsabilitate editorială asupra conţinutului difuzat de CGTN”, şi că nu este posibil un transfer al licenţei către entitatea care controlează în mod real canalul întrucât acesta din urmă „este controlat de Partidul Comunist chinez”.

131 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here