Grupul Kering anunţă că mărcile Saint Laurent şi Brioni renunţă la blănuri începând cu toamna 2022. Acestea sunt de fapt ultimele două mărci din grupul Kering care încă mai utilizau blana de animale, după ce Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta şi Alexander McQueen au decis să nu o mai utilizeze în produsele proprii.

Gucci anunţase încă din 2017 că nu va mai utiliza blănuri, începând cu colecţia primăvară-vară 2018 iar decizia a fost urmată de Balenciaga, Bottega Veneta şi de casa Alexander McQueen.

Fenomenul a fost urmat, de altfel, de numeroase mărci de lux, printre care se află şi Chanel, potrivit RFI.

Doar Brioni şi Saint Laurent nu au făcut acest pas în cadrul grupului Kering ceea ce a determinat organizaţia ce apără cauza animală, Peta, să protesteze pe 10 martie 2021 în faţa magazinului Saint Laurent, de pe Avenue Montaigne din Paris. Protestul a avut loc după apariţia unei reclame în care manechinul Kate Moss poza într-o haină de blană de vulpe.

Citește și: Record de vaccinări în România din ultimele luni

O petiţie semnată de Peta cerea caselor Saint Laurent şi Brioni să „se alăture altor mari creatori – printre care Armani, Burberry, Chanel, Gucci, Macy’s, Michael Kors, Prada şi Versace – care refuză să vândă haine cu blană».

De partea sa, concurentul LVMH declară pentru AFP că „lasă mărcilor sale posibilitatea de a continua să utilizeze blănuri pentru a oferi clienţilor care doresc să poarte produse realizate cât mai etic şi responsabil posibil ».

Grupul susţine că a interzis blănurile ce provin de la de la specii pe cale de dispariţie motiv pentru care până în 2026 aprovizionările vor fi foarte bine controlate.

Foto: Pexels.com/
SHVETS production

Profesioniştii francezi de blănuri vorbesc de o ipocrizie a sectorului de lux.

Federaţia pentru blănuri susţine că există încă unele din aceste case de modă care şi-au menţinut aprovizionările cu piele ori blănuri de animale şi pentru perioada următoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here