Caută
Close this search box.

Crucea Roşie a deschis în Bucureşti un magazin social cu alimente, îmbrăcăminte şi produse de igienă pentru refugiaţii ucraineni

Crucea Roşie Română anunţă că a deschis, în Bucureşti, magazinul social „Humanity concept store”, un spaţiu unde vor fi asistaţi refugiaţii ucraineni cu alimente, produse sanitare şi de igienă, dar şi articole de îmbrăcăminte, acesta fiind o alternativă la punctul umanitar al DGASPC de la Romexpo, unde se prezintă pentru sprijin aproximativ 1.000 de persoane pe zi.

De la escaladarea conflictului din Ucraina, în România au intrat peste 1.100 000 persoane. Conform Biroului Înaltului Comisar al ONU, în luna august erau peste 55.000 de ucraineni înregistraţi pentru protecţie temporară pe teritoriul ţării noastre.

Capitala României înregistrează cel mai mare număr de refugiaţi ucraineni.

Pentru a veni în sprjinul lor, Crucea Roşie Română a înfiinţat un magazin social – „Humanity concept store” – care dă posibilitatea refugiaţilor ucraineni să se aprovizioneze cu produse de bază.

Potrivit unui comunicat al Crucii Roşii, o dată la 10 zile, refugiaţii ucraineni vor primi un pachet cu alimente, un pachet cu produse de igienă şi produse sanitare, dar şi articole de îmbrăcăminte.

Cantităţile se calculează în funcţie de numărul de persoane. Astfel, o familie formată din 3 persoane va ridica 12 kg de alimente, 2 kg de produse de igienă şi 3 kg de haine. Pentru fiecare membru al familiei în plus se adaugă 2 kg de alimente, respectiv 1 kg de produse de igienă şi 1 kg de haine.

„Începutul şcolii, apropierea sezonului rece, creşterile de preţuri la alimente şi combustibil sunt aspecte care aduc multă îngrijorare cetăţenilor ucraineni aflaţi în ţara noastră. Prin deschiderea acestui magazin social dorim să le luăm o parte din grija zilei de mâine şi să le oferim acces gratuit la produse de strictă necesitate”, a declarat Ioan Silviu Lefter, director general al Crucii Roşii Române, potrivit Agerpres.

Totodată, magazinul social al Crucii Roşii Române reprezintă o alternativă la punctul umanitar al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului din Bucureşti (DGASPC), înfiinţat la Romexpo, unde se prezintă, pentru a primi sprijin, în medie 1.000 de persoane pe zi.

„Este inutil să vă spun cât de necesar este deschiderea unui astfel de magazin social. În primul rând, pentru a scădea presiunea din Romexpo şi pentru a ne putea concentra şi pe alte nevoie ale refugiaţilor din Ucraina. Iar în al doilea rând, pentru a le oferi un serviciu de proximitate cetăţenilor ucraineni, pentru că Romexpo este într-o zonă slab rezidenţială. Mulţumim Crucii Roşii Române pentru această iniţiativă şi pentru sprjinul pe care ni l-a acordat în toată această perioadă cu alimente şi produse de igienă”, a declarat Cosmina-Ioana Simiean Nicolescu, director general la Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti.

Magazinul social al Crucii Roşii Române este susţinut financiar de Federaţia Internaţională de Cruce Roşie şi Semilună Roşie (IFRC), dar şi din donaţiile colectate de Crucea Roşie Română în cadrul campaniei „Umanitatea nu are graniţe”.

„Suntem încrezători că acest magazin social va oferi sprjinul necesar pentru a atenua unele dintre cele mai presante nevoi ale multor familii din Ucraina. Reţeaua IFRC va continua să sprijine Crucea Roşie Română pentru a interveni la criza din Ucraina, asigurându-se că ajungem la cei care au cea mai mare nevoie”, a menţionat Bilal Hussain Shah, managerul de operaţiuni al IFRC pentru România.

Inaugurarea magazinului social a avut loc în cadrul unui eveniment moderat de Iuliana Tudor, ambasador al Crucii Roşii Române, şi a avut ca invitaţi parteneri de bază ai magazinului social: Carrefour Romania, Renault Group Romania, IVECO Romania, P&G Romania şi Colgate Romania. Fiecare partener şi-a exprimat susţinerea în continuare pentru ajutorarea cetăţenilor ucraineni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri