Caută
Close this search box.

Noi nereguli la Podul de la Brăila. Constructorul e obligat să caute rapid soluții tehnice

Problemele la podul de la Brăila se ţîn lanţ. În ciuda faptului că e cea mai scumpă construcție din ultimii 30 de ani, multe dintre lucrări se dovedesc a fi fost făcute de mântuială. O tasare descoperită în toamna anului trecut s-a accentuat în ultimele zile. Constructorul e obligat să caute rapid soluții tehnice.

Într-o anumită zonă e o diferență de 8, poate 10 cm. de altfel acest lucru a afectat inclusiv asfaltul la urcarea pe pod. Merge pe cele două benzi, pe sensul de urcare, de la Brăila către Tulcea.

Potrivit unor surse, în acest caz se poate vorbi de o eroare de proiectare, care însă a fost luată în calcul de către constructor. Terenul în zona s-a dovedit mai instabil decât atunci când s-au făcut studiile geo-fizice. Fenomenul de tasare va fi stopat prin introducerea unor piloni de susținere.

Tasarea s-a accentuat puternic în ultima perioadă la coborârea de pe pod, pe partea Brăilei, motiv pentru care inginerii constructori s-au apucat de consolidare. Se poate vedea, de altfel, cu ochiul liber distanța la coborârea de pe pod. Acolo lucrările ar putea continua aproximativ două luni din acest moment.

Fenomenul poate fi sesizat ușor de șoferii care au senzația că sar ca pe o trambulină atunci când încep traversarea Dunării, pe pod. Pentru toate aceste nereguli va plăti constructorul. Acesta a cerut totuși și bani de la stat, pe diferența de preț la materialele de construcții.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Statul român a venit în ajutorul tuturor constructorilor având în vederea scumpirea materialelor, criza din Ucraina, scumpirea forței de muncă, scumpirea combustibililor, scumpirea energiei. Se acordă în baza legii tuturor constructorilor. La fiecare factură o să vină cu escaladări de prețuri.

Constructorul susține că proiectarea și execuția podului s-au făcut conform caietului de sarcini, iar problemele ar fi fost generate de traficul greu.

”Fiecare infrastructură are limite structurale care, din păcate, în acest caz au fost depășite. A suferit avarii din cauza trecerii vehiculelor grele încărcate cu mult peste limitele de greutate în timpul temperaturilor ridicate de vară. (…) În orice lucrare de inginerie de acest tip și complexitate, este normal să existe aspecte care trebuie monitorizate. În acest caz, s-au produs stabilizări minime în urmă finalizării infrastructurii și, în consecință, microfisuri care nu implică niciun risc structural”, a transmis directorul pentru relații cu presa, Francesca Chiarano.

Constructorul trebuie să finalizeze reparațiile la pod și drumurile de acces, până în luna octombrie a acestui an. Reprezentanții Ministerului Transporturilor susțin că nu vor prelua obiectivul dacă acesta va avea vicii de construcții.

The post Noi nereguli la Podul de la Brăila. Constructorul e obligat să caute rapid soluții tehnice appeared first on tvrinfo.ro.

  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri