Nicolae Robu nu se lasă. Îşi doreşte cu ardoare ca Timişoara să aibă metrou şi încă speră că va veni ziua în care oraşul va beneficia de o asemenea lucrare. De altfel, şi în bugetul primăriei pe acest an au fost alocaţi 137.000 de lei pentru studiul de prefezabilitate pentru reconfigurarea traseului de cale ferată în Timişoara prin introducerea liniilor în subteran.

Primarul Nicolae Robu a repus ideea pe tapet într-un interviu live pe Facebook, realizat de studenţi.

Pe traseul feroviar dintre Gara de Nord şi Aeroport, pe care edilul îl vizează, a stabilit deja şi staţiile.

„Dacă le ducem în subteran şi ecartul între șine e la fel pentru garniturile de transport intra-urbane de tip metrou, ca şi pentru tren, este păcat să nu avem şi transport intra-urban dacă vrem să îi spunem de tip metrou. Dar nu o reţea complexă. Pentru că la mărimea de acum a Timișoarei nu se justifică, dar pe traseul liniilor actuale, prin subteran, am putea să avem şi, hai să îi zicem metrou, care să aibă staţii şi la Gara de Nord, în zona Iulius Mall, unde vom avea dezvoltarea cea mai tare din România, Openville, care este în curs de construcţie. O a treia staţie în zona Grădinii Zoologice, în partea de est a oraşului şi se poate face o deviere înspre aeroport. Aste e conceptul meu şi într-o bună zi vom avea aşa ceva”, a spus primarul Nicolae Robu, citat de opiniatimisoarei.ro.

Primarul are şi o soluţie pentru ce se va întâmpla la suprafaţă după ce liniile de tren vor fi îngropate.

„La suprafaţă se poate amenaja un bulevard ultramodern, cu mai multe benzi, cu piste de biciclete, cu trotuare, cu şase rânduri de copaci din 4 în 4 metri, pe o distanţă de 10 kilometri. Noi ne putem închipui ce bulevard am avea în locul liniilor de cale ferată şi ce ar însemna el pentru traficul în Timişoara. Plus că, de o parte şi de alta, ar fi dezvoltări ultramoderne, construcţii ultra moderne, la doi paşi de centrul istoric. Câte oraşe din lume ar avea şansa de aşa ceva? Cred că le poţi număra pe degete. Noi, iată că avem această şansă, şi într-o bună zi, probabil că nu va fi Robu primar atunci, pentru că nu cred că îmi doresc să fiu primar aşa de mult timp. Din păcate, nu vom avea banii prea curând pentru acest proiect. Într-o bună zi, tot ce spun eu acum va fi o realitate a Timisoarei”, a afirmat primarul.

Nicolae Robu îşi explică încrâncenarea în demersul său legat de metrou prin aceea că în oraşul german Leipzig s-a petrecut exact acelaşi fenomen. Oamenii n-au crezut în proiect, iar când s-a desăvârşit, toată lumea a fost încântată.

147 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

8 + 1 =