Caută
Close this search box.

Un vechi brand românesc cucerește lumea. Un exemplar costă 14 lire sterline

Pe 6 martie 1886, industriaşul L. Braustein lansa la Galaţi săpunul Cheia, care în 1906 avea deja 60  de angajaţi şi o producţie de 1.200.000 kg săpun.


„Tehnologia tradiţională manufacturieră, la o jumătate de secol de la lansare, în timpul celui de-al doilea razboi mondial, atrăgea aprecierea ofiţerilor germani care îl asociau cu săpunurile franţuzeşti, superior calitativ săpunurilor germane”, potrivit informațiilor oferite de noul site al companiei.

După evenimentele din ’89, fabrica a fost vândută la fier vechi. În noiembrie 2010, statul român a pierdut protecţia pe marcă, fapt care l-a determinat pe Alin Laslo din Baia Mare să facă toate demersurile necesare pentru a cumpăra numele.

Doi ani mai târziu, a început producţia de săpunuri Cheia pe principiul hand made şi total natural.

„Nu am avut mari investiţii în utilaje, investiţiile au fost în cercetare, în felul acesta reuşind să
creăm cel mai complet set din lume cu produse pentru îngrijirera bărbii sau săpunul de curăţat pensulele de vopselurile în ulei folosite în pictură, săpunurile plutitoare pentru copii sau săpunurile în formă de animale, foarte rare la nivel mondial”, potrivit noului patron al companiei, cel care a relansat săpunul Cheia.

În doi ani, celebrul brand românesc a cucerit pieţe în Germania, Franţa, Elveţia, Norvegia, Spania , Italia. În Anglia şi Irlanda, noul săpun tradiţional românesc, cum îl poziţionează producătorul, se vinde ca produs de lux prin intermediul unui lanţ de magazine naturiste, cu 14 lire sterline bucata, potrivit economica.net.

În România, săpunul Cheia se vinde cu preţuri cuprinse între 5 lei şi 14 lei bucata. Circa 40% din cifra de afaceri a firmei este asigurată de export.

FOTO: fabricatinro.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri