Caută
Close this search box.

Eforturi de supraviețuire pentru Volkswagen

Brandul Volkswagen trebuie să devină mai profitabil și mai eficient pentru a reuși să-și finanțeze viitorul, a declarat Herbert Diess, directorul general al grupului auto german VW.

„O rentabilitate a vânzărilor de 4% ar fi nivelul minim necesar, un procent de 5-6% ar permite companiei să facă investiții, iar cu 7-8% am rezista la crize„, a declarat Diess.

In august, brandul Volkswagen a vandut pe plan global peste 513.300 de vehicule, o crestere de 3,7% fata de perioada similara din 2017 si un nou record pentru luna august.

În primele opt luni din acest an, VW a livrat clienților din întreaga lume 4.137.900 vehicule, un avans de 6,2% fata de perioada similara din 2017 si un nou record.

Herbert Diess a avertizat luna trecuta ca noile proceduri mai stricte de testare a poluarii ar putea afecta tintele de profit ale grupului german, iar sporirea protectionismului reprezinta o amenintare pentru industria auto globala.

Producția a 250.000 de vehicule ar putea fi întârziată deoarece VW trebuie sa testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea sa fie puse in vânzare. Însă, noua procedura armonizata la nivel mondial de testare a vehiculelor ușoare (WLTP), bazata pe date obținute in condiții reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficiala și vânzările. Volkswagen AG, cel mai mare producător auto mondial, a raportat o creștere de 6,8% a profitului net în trimestrul doi din 2018, peste estimările analiștilor, datorita vânzărilor record (2,8 milioane de vehicule).

În perioada aprilie – iunie 2018, profitul a urcat la 3,31 miliarde de euro (3,85 miliarde de dolari), de la 3,10 miliarde de euro în urma cu un an, chiar dacă VW a plătit o amenda de un miliard de euro din cauza scandalului emisiilor poluante (Dieselgate) și cheltuieli judiciare de 600 de milioane de euro.

Veniturile au crescut cu 3,4% in trimestrul doi, la 61,14 miliarde de euro, in timp ce marja de profit a urcat la 9,1%, de la 7,7%. In primele sase luni din 2018, vanzarile Volkswagen au inregistrat un avans de 7,1%, la 5,5 milioane de vehicule.

Grupul auto si-a mentinut obiectivele pe 2018 anuntate in februarie, previzionand un profit obtinut din vanzari intre 6,5% – 7,5% inaintea elementelor exceptionale, comparativ cu 7,4% in 2017.

Veniturile ar urma sa depaseasca nivelul record din 2017, de 231 miliarde de euro, cu 5%, in timp ce vanzarile ar putea creste moderat peste nivelul de anul trecut, de 10,7 milioane de vehicule, a informat VW.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri