Google a declarat luni că susţine o publicitate politică responsabilă care respectă legislaţia locală, după ce Rusia a acuzat compania că a distribuit astfel de reclame în timpul alegerilor locale din weekend.
Concernul nu a confirmat, dar nici nu a negat că a difuzat o asemenea publicitate. Autoritatea rusă de reglementare a comunicaţiilor afirmase că Google şi Facebook au distribuit publicitate politică în timpul alegerilor, ceea ce ar putea fi considerat ca o ingerinţă.
„Susţinem publicitatea politică responsabilă şi ne aşteptăm că aceasta să respecte cerinţele legislative locale, inclusiv legile privind alegerile şi drepturile de vot, precum şi o +tăcere electorală+ obligatorie pentru orice zonă geografică în care este orientată o astfel de publicitate”, a declarat Google în comunicat.
Facebook, la rândul său, a precizat că agenţii de publicitate, nu compania în sine, sunt responsabili pentru respectarea legilor electorale locale.
Alegeri locale şi regionale au avut loc în mai multe regiuni ruse. La Moscova, partidul de guvernământ Rusia Unită, care îl sprijină pe preşedintele Vladimir Putin, a pierdut un mare număr de locuri în consiliul local, a anunţat agenţia de presă RIA.