Echipamentul de săpat tuneluri – Tunelling Boring Machine, botezat Sfânta Filofteia a ieșit la suprafață astăzi, eveniment ce a marcat finalizarea lucrărilor de excavație pe Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor a Magistralei 5 de metrou.
La data de 24.07.2017, și TBM-ul Sfânta Varvara a încheiat săpăturile la tunelul de pe firul 1 al Magistralei 5. În cursul lucrărilor la firul 1, TBM-ul Sfânta Varvara a excavat 138.817,8 mc de pământ și a realizat 4.059 metri de tunel.
Pe firul 2, Sfânta Filofteia a excavat până astăzi, 27.07.2017, 149.590,8 mc de pământ și a realizat 4374 m de tunel, care include și galeria de legătură dintre Magistrala 1 – 3 și Magistrala 5.
Ambele utilaje au fost extrase la suprafață prin puțul de la Punctul de Scoatere Scut din zona Operei Române.
Magistrala 5 de metrou, Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiței este compusă din 10 stații de metrou și un depou. Proiectul este finanțat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operațional Sectorial –Transport 2007 – 2013 și Programului Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020.
Magistrala 5, Stația Tudor Vladimirescu, acum
Magistrala 5, Stația Orizont
Magistrala 5, Stația Academia Militară