Ministerul Sănătății din Israel a spus că examinează un mic număr de inflamații ale mușchiului inimii la persoane care au primit vaccinul Pfizer contra Covid-19, dar încă nu s-a tras nicio concluzie privind o legătură între acestea, transmite Reuters.

Compania a precizat, însă, că această problemă nu are o rată de apariție mai mare la cei vaccinați decât în cadrul populației generale.

Coordonatorul măsurilor contra pademiei din Israel, Nachman Ash, a afirmat că un studiu preliminar a evidențiat ”zeci de incidente” de miocardită în rândul celor peste 5 milioane de persoane vaccinate, mai ales după a doua doză.

Ash a declarat că nu este clar dacă cifra este deosebit de ridicată sau dacă există vreo legătură cu vaccinul. Cele mai multe cazuri au fost raportate la persoane cu vârste sub 30 de ani.

Ministerul Sănătății examinează acum dacă este vorba de un exces de morbiditate (rata de îmbolnăvire) și dacă poate fi atribuită vaccinului”, a spus Ash, referindu-se la aceste date drept un ”semn de întrebare” și subliniind că nu s-a tras nicio concluzie.

Stabilirea unei legături, a explicat el, ar fi dificilă deoarece miocardita, o problemă de sănătate ce adesea se vindecă fără complicații, poate fi provocată de o mare varietate de virusuri, iar în anii anteriori au fost raportate un număr similar de cazuri.

Compania a spus că ”știe despre faptul că în Israel au fost observate cazuri de miocardită ce au apărut, predominant, la bărbați tineri care au primit vaccinul contra Covid-19 al Pfizer / BioNTech”.

Evenimentele adverse sunt analizate în mod regulat și în amănunt și nu am observat o rată mai mare de miocardită decât era de așteptat în populația generală. Nu a fost stabilită o legătură cauzală cu vaccinul. Nu există dovezi la acest moment care să ducă la concluzia cu miocardita este un risc asociat cu administrarea vaccinului Pfizer / BioNTech”, a transmis Pfizer.

127 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here