Modernizarea celor 10 avioane militare de antrenament ale MApN IAR-99 Standard Modernizat (SM) a rămas doar pe hârtie. Asta deși MApN a plătit în ultimii trei ani oferit peste 55 de milioane de euro către Fabrica de stat Avioane Craiova.
Contractul pentru modernizarea a 10 avioane IAR-99 la nivelul SM (Standard Modernizat) a fost semnat în august 2020 și avea termen patru ani pentru realizarea întregului lot. Însă, deși au trecut deja aproape 3 ani, nici măcar un singur avion nu a fost modernizat complet, programul fiind mult întârziat, scrie hotnews.
Armata mai are şi 11 aeronave IAR-99 Şoim (modernizate cu sistem de avionică la nivelul anului 1996, folosite pentru a facilita instruirea pe aeronavele MiG-21 LanceR).
Aviația Magazin scrie că Avioane Craiova a preluat până acum 6 avioane IAR-99 Standard pentru modernizare, dar că nu a reușit până acum, la trei ani de la semnarea contractului, să termine modernizarea pentru niciunul dintre ele.
Aviația Magazin scrie că Avioane Craiova a preluat până acum 6 avioane IAR-99 Standard pentru modernizare, dar că nu a reușit până acum, la trei ani de la semnarea contractului, să termine modernizarea pentru niciunul dintre ele.
„Aproximativ o treime din valoarea totală a contractului a fost încasată în avans, numai că problema este că timp de două treimi din durata contractului (doi ani jumătate din cei patru) compania nu a modernizat nimic”, scrie Aviația Magazin.
Publicația scrie că în doi ani jumate nu s-a lucrat la upgrade la niciun avion:
„Surpriza mare a venit recent, în momentul în care Avioane Craiova a declarat rezultatele financiare pe anul 2022. În Raportul Consiliului de Administrație pe anul 2022 se admite destul de clar că până la 31 decembrie 2022, deci timp de 2 ani și 4 luni, nu s-a lucrat la upgrade!”, scrie Aviația Magazin.
Potrivit sursei amintite, „Avioane Craiova a făcut timp de aproape doi ani jumate ”activități pentru evaluarea stării tehnice și executarea operațiunilor de fiabilizare a sistemelor și echipamentelor” sau ”aplicarea de buletine de service”.