Magazinul gigant de retail american Amazon a trecut peste titanii de înaltă tehnologie Apple și Google pentru a deveni cel mai valoros brand din lume, a arătat marți un studiu cheie, relatează AFP.

Valoarea brandului Amazon a crescut cu 52%, ajungând la 315 miliarde dolari, a declarat agenția globală de cercetare a pieței Kantar în raportul său din 2019, 100 Top BrandZ. Amazon a sărit de pe al treilea loc pe primul eclipsând Google – care a alunecat de pe primul pe al treilea loc, cu Apple plasându-se pe locul al doilea.

Gigantul de retail din Seattle, înființat de Jeff Bezos în garajul său în 1994, a ajuns în top datorita achizițiilor-cheie, serviciilor superioare pentru clienți și unui model de business disruptiv, a spus Kantar într-o declarație. „Achizițiile inteligente ale Amazon, care au condus la noi fluxuri de venituri, excelența furnizării de servicii pentru clienți și capacitatea sa de a rămâne în fața competitorilor prin oferirea unui ecosistem divers de produse și servicii au permis companiei Amazon să-și accelereze continuu creșterea de valoare a mărcii”, a spus Kantar . Agenția, care este deținută de grupul publicitar britanic WPP, a adăugat că Amazon a arătat „un mic semn” de încetinire a creșterii sale.

Primele zece locuri au fost din nou dominate de firmele americane, cu Apple de 309,5 miliarde dolari, Google – 309 miliarde dolari și Microsoft cu 251 miliarde dolari. Specialiștii în plăți Visa au avut a cincea valoare cea mai mare la aproape 178 de miliarde de dolari, în timp ce grupul de socializare Facebook a fost al șaselea cu aproape 159 miliarde de dolari. Pentru prima dată, Alibaba a bătut Tencent pentru a deveni cea mai valoroasă marcă chineză. Liderul de comerț electronic Alibaba a fost al șaptelea cel mai mare la 131,2 miliarde de dolari, în creștere cu două locuri comparativ cu anul precedent. Gigantul de Internet Tencent a coborât trei locuri pentru a ajunge pe numărul opt, cu o valoare de 130,9 miliarde de dolari.

Într-un semn de importanță crescândă a Asiei, 23 dintre primele 100 de branduri erau asiatice – inclusiv 15 din China. Mărcile de top au adoptat modele de afaceri „disruptive” pentru a bate rivalii tradiționali din sectoarele tehnologiei, finanțelor și retailului. „Creșterea valorii fenomenale a mărcii Amazon de aproape 108 miliarde de dolari în ultimul an demonstrează modul în care brandurile sunt acum mai puțin ancorate în categorii și regiuni individuale”, a declarat Doreen Wang, șeful global al Kantar BrandZ. „Limitele sunt neclare, deoarece fluența tehnologică permite mărcilor, cum ar fi Amazon, Google și Alibaba, să ofere o gamă largă de servicii pe mai multe puncte de contact ale consumatorilor. Folosind experiența și expertiza consumatorilor, aceste branduri trec în sectorul serviciilor de afaceri, creând noi oportunități de creștere a mărcii. Modelele ecosistemelor perturbatoare sunt înfloritoare în regiuni precum Asia, unde consumatorii sunt mai activi în domeniul tehnologiei și în care brandurile se integrează în fiecare aspect al vieții cotidiene a oamenilor”.

Valoarea mărcii pentru sondajul cheie este calculată pe baza performanței financiare a companiilor și a poziției acestora în rândul consumatorilor din întreaga lume.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

6 + 2 =